Stále do kola jsem nucen odpovídat na dotazy kolem záruky a
případné reklamace multitoolů (dále jen MT) LEATHERMAN. Ty samé dotazy se
opakují poměrně často. Nenaznačuji tím v žádném případě to, že by výrobky
značky LEATHERMAN byly nějaké šunty, které je potřeba reklamovat! Spíše se
základna uživatelů těchto bezkonkurenčních MT v Česku rozrůstá
geometrickou řadou. A jelikož tyto MT stojí to, co stojí, mají nováčci
pochopitelně jisté obavy o svoji investici. A já se teď pokusím tyto obavy
nadobro rozprášit.
PROČ TO STOJÍ TO, CO TO STOJÍ
Začnu trochu ze široka. Občas se mě nějaký „leathermaní
mudla“ (tímto termínem budiž označen člověk, který neviděl MT značky LEATHERMAN
ani z vlaku, natož aby ho měl v ruce nebo s ním nedej Bóže něco dělal…)
zeptá, co stál ten krám, kterým jsem právě ambulantně zachránil situaci. Když mu
odpovím, většinou obrátí oči v sloup, polkne na prázdno a posléze utrousí
nějakou nemístnou - rádoby vtipnou - poznámku na moje duševní zdraví.
Tím se samozřejmě nenechám vyvést z míry a položím sérii
otázek: „Máš auto? Jezdíš s ním do servisu? Stojí hodně ten servis?“.
Většinou slyším 3x ANO. Takže dále pokračuji: „Teď si představ, že bys měl
možnost, pořídit si auto, které perfektně vypadá, má super jízdní vlastnosti,
nulové náklady na provoz a absolutní spolehlivost. To by ti výrobce garantoval
25let a pokud by se na tom autě něco rozbilo, bezplatně by ti ten vůz vyměnil
během té 25ti leté záruky za nový model a na ten opět dal záruku 25let. Dal bys
za takové auto 2-3 násobek co za běžný vůz?“ Odpověď je každému z Vás zcela
jasná. Tak proto to stojí, to co to stojí… Po tomto výkladu odchází mudla za
doprovodu blblaního si od fousy někam stranou do kouta, přemýšlet o tom, co jsem
mu právě řekl. A ne zřídka po čase za mnou přijde, ať mu poradím, jaký si koupit.
Na což jsem nyní taky připraveny a abych si stále do kola nešoupal hubu, mám
pro tuto příležitost téma na svém blogu.
ZÁRUKA 25 LET
Když člověk slyší toto kouzelné slovní spojení, zní to
optimistům jako rajská hudba – pohádka. Pesimistům jako marketingový žvást
určený k tomu, aby mu nějaký Krkovička prodal neskutečně předražený krám.
Chápu, že lidí z toho druhého tábora bude nepoměrně více. Tak pro ně mám
zajímavou zprávu. NE, není to marketing, je to pravda!
Firma LEATHERMAN skutečně dává na své výrobky 25let záruku.
Navíc tuto záruku v USA označili jako NO-QUESTION-WARRANTY. Tzn. že když
se Vám náhodou podaří MT zničit, nikdo Vás nebude podrobovat křížovému
výslechu, co jste s tím dělal, aby Vám vzápětí sdělil, že záruka nebyla
uznána, protože jste výrobek nevhodně používali… Známe toto jednání obchodníků
všichni. Zde Vás nic podobného nečeká, prostě bez keců a vytáček vyřídí reklamaci opravou
nebo nejčastěji výměnou za nový kus. Jistě se najde spoustu nevěřících Tomášů,
ale osobně jsem toto x-krát vyzkoušel a funguje to jako kouzlo. Pošlete starý a
přijde nový. ;-)
REKLAMACE
Reklamovat případnou závadu na MT můžete buď přímo u výrobce
v USA, nebo pohodlněji přes výhradního dovozce a distributora pro ČR a SR- MORIS design s.r.o.. Tento distributor zavedl na českém a slovenském trhu
takové specifikum. Tím jsou speciální kódy na krabičkách. Pomocí nich má pravděpodobně
přehled o tom, jestli je reklamovaný výrobek z jejich distribuce anebo se
jedná o tzv. šedý dovoz. Tu vzniká prostor na obavy o kladné vyřízení reklamace
u uživatelů, kteří nemají tento zázračný CZ/SK kód, tzn. že koupili nějakou „šedivku“
nebo si přivezli MT třeba z cest ze zahraničí. Opět jsou obavy naprosto
liché. Záruka 25let platí celosvětově a u MORISů toto samozřejmě poctivě ctí.
Vyřídí reklamaci na jakýkoli LEATHERMAN koupený kdekoli po světě, bez jakéhokoli
kódu, účtenky, faktury… prostě bez jakéhokoli dokladu. Proč tedy ten cirkus s CZ/SK
kódy? Jednoduše proto, ze MORIS své věrné zákazníky (tj. uživatele, kteří mají
MT z jejich distribuce) odmění nadstandartní dobou vyřízení reklamace. S CZ/SK
kódem proběhne vyřízení reklamačního řízení obvykle obratem. V pondělí pošlete
MT a do pátku Vám pošta doručí fungl nový. Bez CZ/SK kód může toto trvat až 2
měsíce. Hold „šedivky“ musí počkat, ale jak praví lidová moudrost: „Kdo si počká,
ten se dočká!“.
Při mé poslední návštěvě u výhradního dovozce Leatherman ČR/SK - Moris design, s.r.o. jsem získal cenou informaci, že pokud chováte ke svému poškozenému kousku citovou vazbu, lze jej zaslat přes ně na servis do Německa. Mají tam údajně náhradní díly ke všem modelům. I k těm historickým. Do reklamačního protokolu však musíte zdůraznit, že jediné, pro Vás přijatelné vyřízení reklamace je oprava původního modelu. Po počátečních nedorozumění už tato služba funguje údajně bezchybně. Mám to vyzkoušené pouze jednou. V velkými obavami jsem zaslal na reklamaci celkem raritní kousek FLAIR. Důrazně jsem v reklamačním formuláři uvedl, že jediné přijatelné vyřízení reklamace je oprava. Měsíc jsem se klepal, jestli mi nedorazi funglovka REBARu. Ale svete div se, přišel opravený FLAIR. Bože, já su tak šťastné!!! :-)
REGISTRACE
MORIS design s.r.o. zavedl ještě jednu specialitu pro
majitele MT s CZ/SK kódem a tou je registrace MT. Když na stránkách zadáte
všechny potřebné údaje o sobě, prodejci a MT včetně kódu, přijde Vám na mail
takový hezký certifikát. Ten si můžete třeba nechat zarámovat a pověsit si ho
na zeď. Jinak jsem nepochopil, k čemu by člověku byl, jelikož registrace
při reklamaci nemá vliv. Snad jen, kdyby člověk koupil nějaký fake a
nebo „šedivku“ s padělaným kódem, tak by to při registraci zjistil…
Doufám, že pro Vás byly tyto informace dostatečně vyčerpávající
stejně jako bylo pro mě jejich sepsání.
Multitoolům zdar a LEATHERMANŮM zvlášť!
BURE
10 komentářů:
Potvrzuji. Moje zkušenosti (dvě) jsou přesně takové jak je napsáno. Leatherman a Morris navždy:-)
Též potvrzuji,za cca 5min novÿ TTI.Neuvěřitelné jednání.Leather je prostě TOP!
Taky potvrzuji. Na Leatherman Surge se mi ulomila čelist kleští. V úterý jsem ho poslal, další týden v úterý byl doma fungl nový včetně pouzdra! A kdyby se neflákala česká pošta, tak jsem ho mohl mít o den dříve.
a vite nekdo prosim jakou maji oteviraci dobu? na strankach to nikde nemaji...
Za mne zatím 1* dokázali mi opravit i prastarý Supertool, který jsem dostal kdoví z jaké distribuce.
Aktuálně se mi při prvním použití nešťastně zlomil Squirt z CZ distribuce, tak uvidíme.
Wave Black mám od r. 2013. Koupen v ČR z e-shopu, co už ani neexistuje.
V pondělí mi z MT vypadl na zem konstrukčně důležitý zlomek kovu. Večer na FB zpráva distributorovi, co s tím. Obratem reakce, ať jim ho pošlu. V úterý odesláno přes ČP do Prahy, ve středu ho tam měli. V pátek mi DPD přivezlo nový nůž z novější řady (Wave Black +).
Excelentní.
Musím také přidat pozitivní zkušenost.
Můj Wave Black, zakoupen v r. 2009 v dalekém zahraničí, v zemi 4. světa. Po ulomení druhého nástroje (pozn. oboje zapříčiněno katarofálně špatnou manipulací), jsem tu načetl návod jak vyreklamovat. Samozřejmě žádný doklad už jsem neměl, ale vše fungovalo, jak je zde už několikrát uvedeno.
V PO jsem poslal, ve ST převzali. Ve ČT mi volal pán, vše vysvětlil a přesvědčil mě, že bude lepší nechat si poslat nový.
Původně jsem si chtěl nechat opravit starý, měl jsem k němu vazbu. Prožil se mnou mnoho zlého, tahal jsem ho v podstatě všude. Ale byla to speciální verze, která se už nevyrábí a do Evropy se (prý) vůbec nedodávala, proto na ni nejsou v Německu díly. A v Oregonu je to otázka, a běh na delší trať.
V PÁ odeslali, v PO jsem měl nový doma. Týden - bez keců, diskuzí dokládání a vysvětlování, proč to nejde. Takto si představuji kvalitní službu!
P.S. S výhledem na dlouhou dobu bez něj, ve mně definitivně dozrálo prozření, že bez Leathermana nemohu přežít, tudíž jsem si musel koupit dalšího, tentokrát Signal. Po jeho doručení jsem už poněkud klidněji absolvoval reklamaci výše:)
Neuvěřitelné, šel jsem na jejich pobočku osobně se zlomeným šídlem na Surge.
Pracovník převzal nůž a za 5 min se vrátil s cela novým Surge.
Bez ptaní, bez zbytečných formalit typu "máme měsíc na vyřešení", apod.
Perfektní jednáni v ČR opravdu neobvyklé.
Jaký šedivky? Koupil jsem ho přes Alzu a nikdo mi neřekl že si mám schovat krabičku. A mám takový pocit, že v době, kdy jsem ho kupoval byla záruka doživotní. Až potom se to změnilo na 25 let. Ale to si nejsem jist.
Taky nemám radost, když musím řešit na svém e-shopu reklamace. I když všechno kontroluju, tak prostě neohlídám všechno a nikdo si nebude dávat takový pozor a snažit se, když pracuje pro někoho a ne pro sebe. Moc nepomáhá pozitivní ani negativní motivace, takže musím jen co nejvíc všechny kontrolovat.
Okomentovat