pondělí 25. února 2019

Novinky roku 2019 - FREE line

Letošní rok bude vážně šťavnatý a plný převratných novinek. České zastoupení značky LEATHERMAN je ale na informace skoupé. Asi jim Donaldi vyhlásili informační embargo nebo co. 😒 Moc tomu nerozumím, jelikož je YouTube je plný, na první pohled oficiálních videí. Amíkům asi utekly informace dřív, než to chtěli, protože na BLADEHQ byl poměrně přesný popis připravovaných multitoolů (dále jen MT) a teď už tam nic není... 😜
Nevím koho v Portlandu nakopali do řiti zepředu, ale proti Skeletoolu KB nebo Juice CS3 jsou letošní novinky svěžím větrem ve stojatých vodách světa MT!😀👍 Novinek bude celkem šest (alespoň zatím se ví o šesti). Od každé odnože dva kusy. Pojďme si je tedy představit. 😉

ŘADA "P"
V dubnu se můžeme těšit na dvojici kleští. Light verze do kapsy P2 a natuněná verze P4. Oboje kleště budou z pohledu historie MT Leatherman snad ve všem nestandardní. Velikost MT 4.25" je přesně mezi kategorií FULL-SIZE a HEAVY-DUTY. To samo o sobě je předzvěstí, že zde bude všechno jinak. Tumfy, které by nás měly posadit na prdel jsou následující:
  • Nová magnetická architektura - MT drží v zavřeném stavu pomocí magnetů. Takže k rozevření stačí jen překonat jejich sílu a pak už jde všechno krásně volně. MT např. otevíráte jako běžný balisong (motýlka)... 
  • Total ONEHAND - ke všem nástrojům se dostanete jednou rukou
  • Hladký chod - všechno by mělo být luxusně odpružené a vyladěné, nic by nemělo drhnout
  • Protiskluz - MT mají na sobě vyraženou taktikůl texturu, takže by to nemělo v mokrých prackách tolik klouzat. To jsem teda zvědav!😛

Jak už to tak bývá u zavádění revolučních novot, tak zcela určitě i tyto přicházející modely rozdělí fanoušky Leathermanů na dva tábory. Jedni budou nadšení, protože nový koště dobře mete. Jako když si nabrnknete novou babu a než se na ní projedete ve všech polohách a všech cimrách v baráku, tak vás to prostě baví. 😇 Druzí - milovníci starých pořádků - budou brblat, že za ty prachy některý nástroje vypadají low-endově a magnety budou sbírat kovovej bordel atd. Já říkám, nechme se překvapit a nedělejme předčasné závěry, BURE vám v pravej čas poví, co a jak... 😈



ŘADA "T"
V červnu nás kluci leathermanský poveselí dvěma epesníma, kapesníma EDCčkama. Budou to mňamkový minikudličky. A jak bude zvykem, dvojka bude hubenejší a čtyřka macatější. Ty kudličky vypadají velice nadějně. Můj favorit je T4ka, díky nůžkám. Úplně jasně vidím, jak ji nosím v létě v kraťasech nebo jako doplněk k ST300 nebo MUTovi, právě kvůli těm nůžkám. Na ty jsem teda zvědavej vůbec nejvíc, protože z obrázků vypadají velice bytelně. I řada "T" bude mít protiskluzovou texturu. Tak snad to v reálu nebude jen pro oko, ale bude to mít i praktický aspekt... 😏


ŘADA "K"
A jako grande finále si oregonští toolmasteři přichystali na červenec Káčka. Opět ve dvojkové a čtyřkové výbavě a dokonce ve dvou barevných provedeních (stříbrná a tmavě šedá). Několikrát jsem v minulosti z huby veřejně vypustil blbost, že mě LTM kudly nezajímají. Asi jsem potřeboval ten správný podnět nebo prostě a jednoduše dozrát... 😆 Káčka jsou totiž adepti, kteří by mi z kapes mohli vytlačit moje oblíbené dělníky ESSE Avispu nebo Ontario RAT1. Po dloooouhé době to totiž vypadá, že se v Portladnu podařilo vyrobit plnotučnou kudlu a ne jen nějaký žabikuch. Tady jsou moje preference nakloněny spíše placatější K2jce.

Jelikož jsem tento kraťočký článek pojal jako představení přicházejících modelů, schválně jsem se nepouštěl do podrobnějšího popisu jednotlivé výbavy. To si nechám do ostrých recenzí. Ale aby jste si jako čtenáři tohoto blogu přišly na své, přihodím vám jedno hezké introvideo. Jak uvidíte sami, je se na co těšit! 😋



Žádné komentáře: