sobota 27. července 2019

Wiley X BOSS - G-SHOCKy mezi brýlemi



Každý z vás se pravděpodobně někdy setkal s legendárníma japonskýma digitálkama Casio G-SHOCK. Vzpomínám jako dnes, na jedno léto cca 25 let zpátky. To jsem byl ještě mladý jelito, kterýmu se zapalovaly lejtka. V bedně zrovna frčel hit Mr. Wichtig německého hudebního uskupení Tic Tac Toe. Pamětníci si možná vzpomenou. A pro ty, co nepamatují devadesátky to byly tři mulatky, který se v bikinách svíjeli jak psí víno na pláži. Co víc si testosteronem nabitý mladý ucho může v bedně přát, že? To léto k nám do prdelákovic přijel ke kamarádovi na návštěvu jeho bratránek z velkoměsta. Zatím co my byli stříhaný podle kastrolu, on byl vylepanej jak Vanilla Ice. My jsme šili u rákosek a on byl vyšňořenej podle nejnovější módy. Já měl digitálky opět od vietkongu a on měl značkový hodinky, na kterých měl každý den jinej tah. Kuuuurva jedna! No a tak čumíme na tenhle klip, kocháme se těmi snědými naolejovanými německými děvčaty. Přes hukot našich klacků takřka není slyšet hudbu a najednou ten bratranec zařve: “Čumte pičo, co má ta kundička na ruce! To jsou Casia G-SHOCKY!!! Tyhle digitálky ustojí 200m pod vodou a náraz pneumatickýho kladiva, vole!”  Vzhledem k tomu, že moje hodinky z pouti přestali fungovat i potom, co se mi pod nima zapotila trochu víc ruka, nebo jsem s nima někde trochu klepnul, mi přišli G-SHOCKy jako zjevení. Musel jsem je prostě mít! Jenže tenkrát stály půl fotrovo výplaty, takže jsem si mohl nechat zajít chuť. Zhruba o 8 let později jsem si konečně svoje vytoužené Géčka koupil. A makaly léta velice dobře. Než jsem dostal ten jalovej nápad, nechat jednoho místního šmudlu, který si říká hodinář, vyměnit baterku. Hned první sprchování jsem je utopil a bylo po nich. Vodotěsný hodinky dávejte jedině k odborníkům a vyžadujte vždy tlakovou zkoušku! Jelikož se takřka nezničitelný hodinky při práci a náročných podmínkách vždycky hodí, pořídil jsem si zase Géčka RANGERMAN v limitce. Prostě pecka pracovní hodinky. Ani po 25ti letech ze své kvality a odolnosti japonci neslevili a to je moc dobře.


Jenže toto není test hodinek, ale test slunečních a ochranných brýlí. Géčka mi jen posloužila jako takový oslí můstek, proč jsem si vybral právě značku Wiley X pro nošení na xichtu. Protože to co znamenají Gěčka ve světě hodinek, to samé jsou Wiley X ve světě ochrany zraku. Neskutečně odolné brýle, které na propagačních videích slibují, že vydrží i vystřel z brokovnice. Což je nepochybně užitečná věc, když Tě někdo našije brokádou do xichtu. Sice z něj máš ohromnou pizzu, ale roštácká jiskra v oku Ti zůstane...
Vzhledem k výše zmíněným Rangermanům jsem zvolil variantu BOSS v Camo provedení. Jak je vidět na obrázku, ladí jim to spolu tak, že by to pako kámošovo bráchanec zblednulo závistí. Když si kupujete brejle za takový ranec, musí vám sedět a BOSSky mi teda sedly jak prdel na hrnec. Čočky jsou polarizované, jantarové zrcadlovky. UV filtry sice nemají nejvyšší, ale zase je přes ně vidět i v polojasnu, což mě osobně vyhovuje víc jak nepruhledný skla s vysokým UV. Čočky se dají dokoupit i samostatně a jejich výběr je velice široký, takže když nechcete jantar, můžete si do svého modelu nacpat čočky podle vašich preferencí. Dokonce dělají i samozatmavovací nebo dioptrické. O těch dioptrických teda sakra uvažuju! Ty by dokázal vyrobit kdejaký zručný optik s dobrou výbavou. Ale jistě by nebyly tak odolné jako ty originální, které mají i v dioptrické verzi všechny certifikáty odolnosti. Čočky na mých BOSSech jsou jak jsem se zmínil výše jantarově zlaté zrcadlovky. Na stupnici průhlednosti od 1 do 10, kde 1 jsou naprosto neprůhledné čočky, které se dodávají v sadě s bílou hůlkou a 10 úplně čiré čočky mají golden-jantarovky řekněme šestku. Výrobce je doporučuje na řízení motorových vozidel, rybolov nebo lov. Tichej blázen, ani Pampalini nejsem, takže v tomto nemůžu sloužit. Ale mockrát mi zpříjemnili za slunného dne jízdu autem, nebo na motorce. V bazénu v létě obstáli taky na výbornou, protože vás odlesky od hladiny neobtěžují. Kde jsem tyto čocky ocenil naprosto nejvíc bylo při sportu, konkrétně při běhu. Tím, že nejsou příliš tmavé, nestane se z vás v momentu, kdy vběhnete z louky do lesa slepoň. Což by v případě tmavší varianty nastalo a brýle by v tu chvíli museli z xichtu dolů, jinak by jste si jej rozcápli o první kořen...

V balení dostanete kromě odolných brejlí taky pouzdro, hadřík z microvlákna, epesní machršňůrku a gumový pásek, který šikovně zapadne do otvorů nožiček. Brýle pak sedí na xichtu jak přilepený, což je třeba při sportu věc hraničící s dokonalostí. Co jsem dále k brýlím dostal, to byl tzv. GASKET. Jak již sám název napovídá jedná se o takové těsnění. Je to v podstatě takový rámeček, který se zacvakne do rámu brýlí. A na tom rámečku je nalepené úplně žůžovní pěnové tesnění, které vám parádně dosedne na gesicht. A to zcela mění použitelnost brýlí. Tím, že vám brýle těsně sedí na obličeji se stávají v kombinaci s jejich odolností úplně super OOPP (kdo to nezná z práce tak tedy Ochrannou Osobní Pracovní Promůckou). Prostě špica! Tam, kde jste používali nevzhledné ochranné brýle, jste s WXama TOP machr. Vyzdvihnu jeden příklad za všechny. Řezal jsem motorovkou ve větrném dni dřevo na zimu. Jindy používám neprodyšné brýle ze záchranného dýchacího přístroje z uhelných dolů. Neptejte se mě, kde jsem k nim přišel, to je dlouhá historie. Tím, že jsou naprosto neprodyšné, nemá prach a jinej bordel absolutně šanci se dostat k vaší bulvě oční. Ale za chvíli se začnete potit, brýle se začnou mlžit a vidíte houno. BOSSky + Gasket = absolutně ideální kombinace. Celé to pak dokáže umocnit kombinace s výše zmíněným elastickým páskem. Vidíte, nepotíte se pod tím a navíc vypadáte hustě, takže Mařky u vás na vsi budou prostě čumět! Když jsem viděl to těsnění poprvé, tak jsem si hned říkal, že se pod tím bude xicht potit. Ale k mému velkému překvapení to tak není.
Uběhl jsem v tom víc jak 100 letních kilometrů (ne na jeden zátah, nejsem René Kujan!) a fakt pohoda. Navíc má ta pěna na vrchu takovej heboučkej semiš a tak je nošení velice příjemné. Měl jsem možnost porovnat moje jeté kusy s funglovkama a to těsnění je v novotě takové tuhé. Ale buďte klidní, se časem trochu omačká. Na funkci to nemá takový vliv, spíše mi to subjektivně přijde na nošení příjemnější. Jako když si vyšlápnete nový kecky do pohodlnosti... BOSSky jsou i super střelecké brýle, takže pokud zrovna nejste signatář petice proti České zbrojovce ve Varech, tak si myslím, že si je na střelnici luxusně užijete. Mezi námi, ten maskáčovej vzor si o provětrání na nějaký střelecký akci přímo říká... Koukání s jantarovkama je přes pevná mířidla (jak přes klasiku, tak i přes dioptr) je naprosto v pohodě a dokonce přes ně vidíte i tečku kolimátoru. Ochranu očí už dál nebudu rozmazávat, ta je  na té nejvyšší úrovni. 

Tyhle made in USA cvikry sakra dobře vypadají a ještě k tomu velice dobře fungují. Ale proti konkurenci mají jednu ohromnou devízu. Jsou do frasa jakože fakt hustě odolný! Kdo z vás si už někdy nerosednul nebo si omylem nešlápnul na brýle? Tohle fakt s WXama není žádný problém. Několikrát jsem na ně svým skorometrákem vší silou dupnul a ani gůvno. Ty moje jsem schválně demonstrativně přejel autem (abych si nepoškrábal čočky, tak jsem přes ně hodil hadr, ale to na pevnosti nic nemění) a taky pohoda. Na videu níže je jasně vidět, že jsem se s nima vůbec nemazlil. Jedinná újma byla drobet odřená barva na nožičkách... Jak jsem psal v úvodu na Youtube jsou videa, kde do WXek pálí z brokovnice. A ty brejle to ustojí. Osobně tento test nepovažuji za praktický, protože co je vám platné, že vám nespadl brok do oka, když máte držku rozšklebenou jak hlavní hrdina filmu Predátor? Takže jsem se do takových zbytečností ani napouštěl... I tak si myslím, že je test dostatečně vypovídající.



Wiley X je zatraceně dobrá ochrana vašeho zraku. Jsou to kvalitní a odolné brýle, ve kterých je koňská dávka stylu. O čemž svědčí i jejich prosazení v Hollywoodu. Pokud vám totiž přišly povědomé, mohli jste je vidět třeba na Bradley Cooperovi ve filmu Sniper nebo na Willovi Smithovi ve fantazy akčňáku Bright. Můžete si namixovat hromadu obrouček s ještě větší hromadou čoček, přesně dle vašich preferencí. Jste střelec, řidič, motorkář, rybář, lovec, horolezec prostě aktivní člověk, který potřebuje sakra odolný brýle? Pak je na čase popřemýslet, jestli na fajfkách nemají mít to magické WX...


4 komentáře:

Martin řekl(a)...

Zdravim,vlastnim tyto brejle s cirejma sklama,je mozne nekde zakoupit tmava,nebo zrcadlova.Dekuji za odpoved

Bureho LEATHERMANi řekl(a)...

Kontaktoval bych hlavního distributora Moris design.
https://www.styleandsafety.cz/extra/kontakty/

Sapik řekl(a)...

To já bych si taky takovéto brýle chtěl jednou pořídit, ale myslím si, že jsou na můj vkus až příliš drahé. Přecijen si myslim že takové ochranné brýle , se dají sehnat i levněji a budou vykonávat stejnou funkci nebo ne?

Bureho LEATHERMANi řekl(a)...

Určitě se dají pořídit i lacinější ochranné brýle, o tom žádná... Ale jak budou fungovat v porovnání s WXama, to nemám zkušenost. Já asi měnit nebudu a až budu pořízovat jiné. asi půjdu zase do WX.