čtvrtek 27. dubna 2017

Leatherman SIGNAL


Jednoho dne mne přemohla zvědavost a pořídil jsem si  Leatherman Signal. Původně jsem si myslel, ze to bude jen napudrovanej, vystajlovanej multitool (dále jen MT) pro mastňáky z velkoměsta, ale tuze se mi libil a praktických záležitostí mám ve sbírce habakuk. Tak proč jednou při kupování MT nenechat rozum stranou a nekoupit hlavně očima a srdcem? Že by to byl lautr nepoužitelnej krám, jsem neměl strach. Přecijen značku a výrobky Tima Leathermana nějakou dobu znám...


Co všechno tenhle MT zaměřeny na survival activity nebo kempovaní v divočine. Co obsahuje se dočtete na stránkach českého prodejce.
http://www.leatherman.cz/produkty/multitooly/leatherman-signalTM/show/
Musím se přiznat, že po pár dnech používání si mě Signal zcela získal. Jak svojí kompaktností, použitelností, tak i designem. Zde je pár osobních postřehů:

Kladívko určitě není dělané na žádnou kovařinu, ale ke svému účelu - zatloukaní stanových kolíku - je zcela použitelné. Taky jím jdou roztlouct vlašske ořechy nebo když čumí z lavičky hřebík a já si nechci udělat skobu na svých hodobožových maskačích, taky mi dobře poslouží. Jednoznačně užitečná věc!

Čpel nože by mi asi více vyhovovala hladká, nejsem úplný fanda kombinovaných čepelí. Většinou to není ani ryba ani rak. Ale zde mne mile překvapil její vymakaný tvar. Ta skalpeloidní špička je jak dělaná k rozdělavání krabic a ruzných obalů. Navíc je v porovnání s běžnou čepelkou od Leathermana z tlustějšího materiálu, což na první pohled vyvolává dojem nezničitelnosti.

Pilník resp. brousek beru u Signala spíše jako absolutní nouzovku. Kdyby mě někdo vysadil na pár let na pustém ostrově a potřeboval bych Signal na něčem přebrousit, protože by na ostří nože závisel můj život, pak bych jej asi použil. Jako pilník je použitelný maximálně na nehty nebo na nějaké lehounké odhranění měkkého materiálu.

Karabina je úplně super věc! Můžete si Signala přicvaknout kamkoli to jde a nikdy jej neztratíte (pokud tedy neztratíte věc, na kterou jste ho v dobré víře přicvakli :-D)...

Drzak 1/4" bitu je po mé lehké modifikaci též perfektně použitelný. Přenese opravdu slušný moment. Pocitově bych řekl, že daleko větší než Bit Holder plochých bitů. Ale i stím jsem už provaděl na různých modelech pěkný prasárničky a vždy obstál na jedničku s bradavkou!
Modifikace spočívala v tom, že jsem do držáku vlepil malý magnet, aby z něj bity nevypadávaly jak je vidět na fotkách níže.


Pilka je ostrá jak břitva a řeže jak po masle a to nejen dřevo, ale třeba i plast. Jen je proti mému starému Wengeru Ranger poměrně tenká. Takže když s tím bude dělat hovado nekulturní, muže ji zlomit. Taky jsem už jednu zlomil, ale to bylo na modelu Charge, který má identickou pilku...  :-P Hranou pilky se dá slušně rozhohnit i křesadlo, kterým je Signal též vybaven.

Píšťalka s křesadlem je taková hovadinka, ale potěší. Píšťalka píska na svoji velikost poměrně hlasitě. Křesadlo jsem si vyložene oblíbil. Používám jej při zapalovaní plynového vařiče, kdy i ve větru neztrací svoje zapalovací schopnosti. Při svých výletech mimo civilizaci na enduru vozím na kufru dva malé kanystry s benzínem, to kdyby mi náhodu třeba někde v horách došel. No a když se večer chci ohřát, posbíram dříví, udělám ohniště, cáknu tam drobítek benzínu a z bezpečné vzdálenosti přísnu. Jednoduché a účelné. Za pár šupů jsem v Číne koupil hrst tyčinek na výměnu, takže když křesadlo ohobluju na kost, vyloupnu tyčku a dám novou...

Kleště jsou jako na Rebaru. Střední velikost s vyměnnými břity a krimplovacími čelistmi vzadu. Proč se krimplovačkami výrobce na svých stránkách nepochlubí, je mi záhodou. Nicméně na kleštích jsou.  Podle mě jsou toto nejlepší kleště v kategorii Full-size. Proč je výrobce nedavá i na Charge, sakra?!

Jediný problém mám s tím, že rukojeti jsou docela daleko od sebe. Když se s nima štípe třeba trojka vazací drát, tak už jsou na moji dětskou dlaň rukojeti příliž roztažené. A já pak nedokážu vyvinout dostatečnou sílu k přeštípnutí drátu. Tak se prostě opřu o stehno a drát v pohodě štípnu. Kleště znám z mého Rebaru, takže vím, že to bez problémů dají. Úžasný nástroj...

Klip je též součástí Signalu, ale jak si zvyknete nosit Signal na karabině, přestane Vás pravděpodobně nošení v kapse na klipu bavit. Karabina je prostě nejvíc!

Leathermanům se opět podařilo udělat super MT pro outdoorové nadšence a ne jen pro ně. Signal je absolutně TOP designersky vyvedený MT a je radost na něj jen koukat. Za mě jednoznačně palec nahoru! ;-)

Žádné komentáře: